※このメールは、英語、日本語で書かれています。
This email is written in English and Japanese.
【Japanese】
※本メールは「研究倫理eラーニング」の受講対象者の方にお送りしております。
<$USER_NAME$> 様
独立行政法人 日本学術振興会の「研究倫理eラーニング」のコース受講についてご連絡させていただきます。
以下に、ログイン用のユーザID・パスワード、ご利用の手順などを記載しておりますので、本メールは大切に保管してください。
=================
【1】ユーザIDとパスワードについて
=================
ユーザID <$USER_ID$>
パスワード <$PASSWORD$>
※本日よりログインは可能ですが、コースが表示されるのは受講開始日からになります。
※ユーザIDおよびパスワードの使用および管理に関しては、利用規約に則り、
責任を持ってお取扱いいただき、第三者の不正使用などに十分ご配慮ください。
※セキュリティの観点から、パスワードはログイン後、ご変更いただくことをおすすめします。
※変更後のパスワードをお忘れの際は、下記ご案内のトップページの
[ユーザID・パスワードを忘れた場合はこちら]より再発行が可能です。
=========
【2】ご利用の手順
=========
1. 研究倫理eラーニングのトップページにアクセスしてください。
https://elcore.jsps.go.jp/top.aspx
2. 上記のユーザID、パスワードを入力し、[ログイン]ボタンをクリックしてください。
3. ログイン後のページ(マイルーム)画面下部にある[コース申込]ボタンをクリックしてください。
4.「申込コース一覧」画面が表示され、申込みが可能なコースが表示されます。
受講を申込むコースをチェックボックスから選択し、[確認]ボタンをクリックします。(複数選択が可能です。)
5.「申込コース確認」画面が表示されます。確認後、[申込]ボタンをクリックします。
6. 受講するコースの[コース学習]ボタンをクリックして、コースの受講を開始します。
7. コース受講後は、コースレビュー(アンケート)に回答いただくことで、受講完了となります。
8. 修了証書の発行は、画面上部の「マイルーム」をクリックしてマイルームに戻り、
「修了証書」ボタンをクリックしてください。PDF形式の修了証書が表示されます。
================
【3】サーバメンテナンスのご案内
================
皆様に快適な学習環境を提供させていただくため、
下記の時間帯にサーバメンテナンスを行っております。
○●日次メンテナンス●○ 毎日 午前5時30分 ~ 午前6時30分
まったく受講ができないということではございませんが、
画面の表示が遅くなったり、テスト送信時にエラーが発生する可能性がございますので、
一度しか受けられないテストなどを受験するのはお控えくださいますようお願い申し上げます。
○●月次メンテナンス●○ 毎月第2木曜日のみ 午前0時30分 ~ 午前6時30分
ホームページの閲覧・サービス申込、新パスワード発行機能によるユーザID・パスワードのご連絡、
各種画面へのログインなど、すべてのサービスがご利用いただけません。
================
【4】推奨環境のご案内
================
以下のサイトにて、本サービスご利用にあたっての推奨環境をご案内しております。
https://elcore.jsps.go.jp/environment.aspx
ご利用にあたっては、なるべく当社の推奨環境下にてご利用いただきたく
よろしくお願い申し上げます。
================
【5】お問い合わせについて
================
▼よくお寄せいただくご質問を、下記の『よくあるご質問』でご確認いただけます。
https://elcore.jsps.go.jp/faq.aspx
▼『よくあるご質問』に記載のない問題やご質問は、ログイン後、
マイルーム内のお問い合わせフォームをご利用いただくか、
以下のメールアドレスまでお問い合わせください。
ラーニングセンター support@netlearning.co.jp
【English】
Thank you for registering for JSPS’s e-Learning Course on Research Ethics.
Please retain this email as it contains important information,
such as your user ID and password needed to log into the system and the course procedure.
===========
[1] User ID, Password
===========
User ID: <$USER_ID$>
Password: <$PASSWORD$>
* You must observe the rules for user IDs and passwords and keep your password confidential
so that no one else can access your account.
* For security reasons, it is recommended that you change your first password after logging in.
* If you forget your password, you can reset it by clicking "Forgot your User ID or Password?" button on the top page.
=======================
[2] Learning the flow of the eLearning course
=======================
1. Enter the following webpage.
https://elcore.jsps.go.jp/top.aspx
2. Enter your User ID and Password in the "Enrollee Login" box at the top-left of the screen, and click the "Log in" button.
3. Click the "Apply course" button at the bottom of the "My Room" screen after logging in.
4. The "Application course list" screen will appear, displaying the courses available for application.
Select the course you wish to apply for from the checkboxes and click the "Confirm" button. (Multiple selections are possible.)
5. The "Applying courses" screen will appear. After confirming the course, click the "Apply" button.
6. By clicking the "Enter" button, you can begin taking the eLearning course.
7. After going through all the lessons of the e-Learning course, you can complete the course by filling out the questionnaire
provided to evaluate this training program.
8. After completing the course, you can download your Certificate of course completion from your "My Room" page.
Click the "Certificate" button to display a PDF version of your Certificate.
================
[3] Sever Maintenance
================
To assure that we provide a comfortable learning environment for our users,
our server maintenance hours are as follows.
== Daily == From 5:30 a.m. to 6:30 a.m. (JST)
Though e-learning is available during this time, the page indications may become slow,
or errors may occur while sending your tests and such.
So please refrain from taking one-time tests during these hours.
== Monthly == Every 2nd Thursday, from 0:30 a.m. to 6:30 a.m. (JST)
All our services, including the home page browser, service orders, user ID / password communication
based on the new password issuance function, log-in to various web pages, are not available to users during this time.
================
[4] Requirements
================
The settings required for this service are shown on the following website.
https://elcore.jsps.go.jp/environment.aspx
To use this program, please use the settings shown on the website.
================
[5] Our contact details.
================
To contact us, please use the inquiry form in your "My Room," which can be accessed upon logging in,
or send us an email to the following address.
Learning Center: support@netlearning.co.jp
------------------------------------------------------------------------------------
※「研究倫理eラーニング」は、独立行政法人 日本学術振興会から運営業務を請け負い、株式会社ネットラーニングが運営しております。
※本メールにお心当たりがない場合には、誠に恐れ入りますが、直ちに削除いただくとともに、送信者にその旨を通知くださいますようお願い申し上げます。
* The operation of this e-Learning Course on Research Ethics is commissioned to NetLearning, Inc. by the Japan Society for the Promotion of Science.
* Unintended persons who receive this message in error are requested to notify the sender Sand delete the message immediately. Thank you for your cooperation.